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Libros de Cuadernos de Política Criminal
La influencia del Islam en el Derecho penal y el nuevo código penal turco
Hakeri, Hakan / Avci, Mustafa
ISBN/ISSN:0210-4059      Edicion:      Año:2007     
Páginas:161-174      Precio:6.00€      Tamaño:161.77 Kbytes

Abstract:

For the Islamic law the Koran is the most distinguished source; however its meaning is limited. With the criminal law approximately 30 verses are concerned. The largest part of the Islamic law results thus from other sources, like acting, legends and bearing of the prophet Mohammad. All other criminal offences, which play the biggest role, fall under the so-called Tazir punishments. These should sanction all behaviors, which appeared in the Islamic society as punishable, whereby there could be substantial differences depending upon time, place and life circumstances. The Tazir punishments were ideal gate for the assumption of European penal codes into Muslim states since 19. Century. It was so easily possible to integrate the European criminal law if its standards agree upon themselves only possibly with Islamic principles, for what apart from some few regulations was nearly always possible. Criminal basic principles in the Islamic law after the Koran are nullum crimen sine lege, nulla poena sine lege, prohibition of retrospective effect, principle of equality, personalness of the responsibility, proportionate, preventive effect of the punishments. The tendency to receive end of 2004 a date for future negotiations of accession with the European Union created a political situation, which made possible, in Turkey a set of reform laws in the criminal law, law of criminal procedure and execution of sentences. In 1.6.2005 has the new Turkish criminal code entered into force.

Resumen:

El Corán es la fuente suprema del Derecho islámico, pero su importancia es limitada: sólo alrededor de treinta versículos están dedicados al Derecho penal. Por lo tanto, la mayor parte del Derecho islámico se desprende de otras fuentes. En primer lugar, se encuentra la transmisión sobre las acciones, dichos y permisiones del Profeta Mahoma. Inmediatamente después de su muerte se acometió una intensa actividad de recopilación de los mismos, pero también de falseamiento por lo que hubo de procederse al examen de la autenticidad de lo que transmitió el profeta, sobre el cual se asentó toda una ciencia. Pero, la realidad es que sabemos históricamente más de Mahoma que de Jesús. La tercera fuente del Derecho es el consenso de los jurisconsultos, habiéndose discutido cómo ha de entenderse a este círculo de juristas. La cuarta fuente del derecho es la analogía...

Sumario:

A. Influencia limitada.— B. Principios fundamentales jurídico- penales en el Derecho islámico después del Corán: 1. Nullum Crimen Sine Lege, Nulla Poena Sine Lege. 2. Prohibición de retroactividad. 3. Principio de igualdad. 4. Imputación personal de la responsabilidad. 5. Proporcionalidad. 6. Efecto preventivo de las penas.— C. Turquía y el Derecho islámico.— D. El nuevo Código penal turco.

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Este artículo forma parte de la obra Cuadernos de Política Criminal. Número 92. 2007.


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Ins. Reg. Mercantil de Madrid Tomo 41 General 103 de la sección 4ª, Folio 176, Hoja 1912, Inscripción 1ª
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